onsdag 11 augusti 2010

Anställnings intervju på reklambyrå


Jag var på intervju hos Lindblad och Partners och fick uppgiften att skapa något som kan vara av intresse för Blodcentralen.

Har bollat med några idéer fram och tillbaka. Tex "Ge blod 10 gånger och få en ballongfärd".
- Att upplev Stockholm från ovan i en röd ballong med texten "Blodcentralen, Ge blod, rädda liv!". I syfte att ge publicitet.

Men jag kom fram till ett köra på en annan ide.

En "Printscreen" på Blodgivarcentralens hemsida där jag la till en ikon i hörnet av elefanten och tanken är vid "mouseover" kommer ett fönster upp där man kan beställa hem sina plåster.

Allt har jag ritat för hand på ett wacom ritbord i photoshop.

Idag fick jag ett e-mail om att de gick vidare med en annan sökande...men är en stark kandidat för dem om något händer i framtiden.

1 kommentar:

  1. Du är grymt duktig och jävligt kreativ! men fan Carina du som e så upplyst ska väl inte börja knega med marknadsföring =) börja göra hemsidor åt zeitgeist rörelsen å marknadsför dom isåfall! all lycka och hälsa kalle!

    SvaraRadera