torsdag 27 november 2008

Problematik med portfoliosidan

www.mollusc.se
Är min nya cv site. Har köpt domännamnet men vill inte ladda upp något förräns sidan är helt funktionell.

Har lyckats bygga klart sidans struktur iaf och jobbar nu för fullt med att fylla sidan med innehåll men det går väldigt långsamt eftersom man är en sån färsking på HTML och CSS. Vill lägga in java script "lightbox2" för bildvisning, lite flash animation med löv som kanske faller sporadiskt i bakgrunden, lägga in musik med hjälp av PHP eller kanske flash och även göra hela sida i en engelsk version såklart.

Det jag hade problem med var att få menyn att ligga marginellt korrekt i olika webbläsarna. Fick menyn att ligga rätt i Internet explorer men inte i Mozilla Firefox. Efter tre dagar gav jag upp och mailade Erik Nahkala på chas och fick det änkla svaret att göra "Padding: 0 px;" i ".meny ul {" på css stylesheeten.

Här kommer alla mina ny projekt, webbdesigns, tavlor och illustrationer läggas upp i fortsättningen istället för www. catnip.cjb.net som ändå är ett väldigt gamalt "fuskbygge" som jag gjorde med hjälp av Geocities sitebuilder för typ hundra år sedan...den är inte så ful men efter att ha gått på Nackademin i några veckor så har man blivit lite mera självkritisk när det kommer till layouten och tydlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar